SMS.se

söndag 28 januari 2007

Släktskapsrelationer.

Det finns tydligen en jävla massa människor som tänkt på det här med skänka-pengar-utan-någon-speciell-anledning-hemsidor. Här är dock den mest framgångsrika jag hittade. Det är ändå runt 60-70 000 han har fått in (jag har ingen riktig koll på hur mycket en dollar är värd idag). Det är inte illa pinkat må jag säga.

Så här är min tre-stegs-plan;
1) Göra min blogg omåttligt populär.
2) Uppmana folk att skänka pengar till mig.
3) Göra av med alla pengar när jag tågluffar.

--------------------

Var på dop igår. Min kusins dotter som döptes. Mitt/mina blivande barns (?) syssling alltså.
Ja, jag vet vad ni tänker. Syssling är samma sak som nästkusin, som dock är en benämning som används främst inom Skåne, Blekinge och Halland (tack Wikipedia). Men för en gångs skull överger jag nog den skånska benämningen. Syssling låter mycket roligare! Låter ganska mycket som pyssling. Ganska roande faktiskt.
Tydligen blir nästa steg bryllingar. Haha, det är nästan ännu roligare.
"Hej det här är Mattias, han är min brylling"

Men det blir ännu bättre.
Bryllingarnas barn blir pysslingar!

Och nu kommer det bästa;
pysslingarnas barn blir trasslingar!

Så det blir alltså:
Kusin - Syssling - Brylling - Pyssling - Trassling

Lättroad? Jag? No way! ; )

Hur som helst: Det fanns såna skitgoda tilltugg där. Typ smördeg och ost. Riktigt goda faktiskt.

--------------------

En sak till som är bra med vintern; Det luktar riktigt gott utomhus när det är kallt. Vet inte riktigt varför dock.

--------------------

Ett annat roligt släktskapsrelationsnamn; Måg - en manlig släkting genom giftermål, till exempel svärson, svärfar eller svåger.

--------------------

Håller på och försöker dela in inläggen i olika kategorier, det går sådär bra. Men det blir bättre. Och det kommer förrändras, så vänj er inte för mycket med indelningen är nu : )

--------------------



Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

tacka vet jag skånes benämningar för vem vill vara en Brylling, Pyssling eller en Trassling!? hahaha :P