SMS.se

fredag 19 januari 2007

Billiga flygstolar?

Här satt jag och skulle planera en liten Gran Canaria-resa helt själv, utan de stora stygga resebolagen, vars priser jag tyckte var lite väl höga. "Man måste kunna få det billigare än så" tänkte jag.
Och visst, i början går det jättebra. Hittar en bra sida, efter inte allt för mycket runtkollande på nätet; nämligen sunhotels. "Jäklar, hotell en vecka i Playa de Inglés + taxi t.o.r från flygplatsen för runt tusenlappen" tänkte jag.
Då var det ju bara det enkla kvar, nämligen att boka flygstolar dit. "Hur svårt kan det vara liksom?"
Förslag 1: man måste ju kunna kolla sista minuten-resor med endast flyg ner. Men nej, hela sydsverige hade visst tänkt åka till Gran Canaria de närmsta veckorna, inga lediga platser där inte.
Förslag 2: man kollar någon av alla dessa "vi-hittar-garanterat-den-billigaste-vägen-vart-du-än-vill-åka sidorna" . Men nej, jag höll inte riktigt med dem. Tvivlar starkt på att det billigaste och snabbaste sättet att komma till Gran Canaria är att åka Sturup - Arlanda - Madrid - Gran Canaria, för ungefär 7000 kronor. Bara jag som inte tycker det verkar vara seriösa förslag?

Återkommer med mer information angående min Gran Canaria-resa inom kort : )

--------------------

Jag ska gå på Vipans bal! : )

Jajo, ni behöver inte vara oroliga. Jag ska gå på Polhems bal också.

--------------------


Herrejävlar vad jag blev sugen på att åka till Gran Canaria nu. Riiktigt jävla sugen.

--------------------

Blev ingen utgång idag faktiskt.

--------------------

Har ni en stund över? Läs följande tråd från Flashback, garanterar en del skratt och "Jävlar? Fan vad sjukt!"
http://www.flashback.info/showthread.php?t=406472 (nej inget skumt, jag lovar)
Jävligt kort sammanfattning; Det är en vän till mig som fick böter i Danmark, valde att inte betala, men han spårades på ett ganska osannolikt sätt.
Kuriosa: Googla "danska böter" så kommer denna tråd upp som nummer 1, av ungefär 177 000 träffar. Helt sjukt!

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

Inga kommentarer: