SMS.se

söndag 14 januari 2007

Helgen

Bara så att ni vet; jag hade skrivit helt mycket om min helg. Ingenting intressant förvisso, men dock ganska mycket. Och då händer det, som vanligt när jag har skrivit mycket, vare sig det gäller något skolarbete eller något annat ointressant, den sega, djävla datorn hänger sig. Eller hänger upp sig kanske jag ska skriva, så att vi undviker missförstånd.

Fredag.

Var riktigt sugen på utgång. Det blir lätt så efter en oerhört tråkig vecka i skolan. Det fanns dock inte så jävla många alternativ. Och inte så jävla många personer som var sugna på att dra ut heller. Och med tanke på att mina nycklar inte riktigt fanns i min ägo i början av kvällen, så tvekade jag också om jag ska vara ärlig. Så det blev, om vi ska överdriva lite, en stunds slitande mellan hopp och förtvivlan. Till slut löser det sig dock och jag kommer iväg till kulturen i alla fall.
Själva kvällen finns det inte så jäkla mycket att säga om. Det blir lätt att man sitter med några stycken och snackar o dricker lite öl, och man blir inte så social med det andra folket på stället.
Ungefär vid två-tiden börjar jag oroa mig för mina nycklar på allvar, då jag inte får tag på Mathilda, som jag trodde skulle ge mig mina nycklar på bussen hem. Men nej, ingen Mathilda där inte : )
Så ungefär kvart i 3 stod jag utanför min dörr. Utan nycklar. Det är ingen jättebra kombination. Låsta dörrar + nycklar = Sant!
Men nu fanns ju bara den ena parten tillgänglig, nämligen den låsta dörren.
Så jag fick vandra runt till baksidan, knacka på min brors fönster så att han vaknade till och be honom öppna dörren. Det är inte bra för min karma : )

Lördag.

Det är helt sjukt vad dagarna går snabbt. Helt plötsligt var i alla fall klockan ganska sent. Och inte heller ikväll verkade folk så jävla sugna på att dra ut. Herregud! Vad är det med folk? Men precis som föregående dag löste det sig till slut, denna gången var det jag och Jossan som drog ut, även idag till kulturen.
Hände inte så jäkla mycket denna kväll heller. Inte sagt att det inte var trevligt, för det var det.
Däremot fick jag höra, visserligen lite halvt på skoj, att jag hade "en liten ölmage". Så nu får jag börja springa på riktigt. Börja göra sit-ups på riktigt. Börja göra armhävningar på riktigt. Varje dag!
Hur som helst så fick jag inte mina nycklar idag heller. Killen jag skulle ringa hade tydligen haft i sönder sin mobil. Lysande. Så precis som föregående dag var jag tvungen att väcka min bror mitt i natten. Inte bra för min karma : )

--------------------

När fan blev Burger King så jävla dyrt? Det slog mig i fredags natt. 60 spänn för ett jävla meal? Köper hellre en kebabtallrik för 50 isåfall.

--------------------

Nu ska jag kila in och duscha. Sen ska jag, Tilina och en jäkla massa fler hyra film. Tror vi är 7 eller 8 stycken. Kommer säkert gå jättebra. Det är ju inte alls så att jag och Tilina brukar stå i en halvtimme och vela när bara vi två hyr film. Så det går säkert jättebra även om vi är fyra gånger så många idag. Eller inte.

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Josséfin sa...

Tack för igår vännen! Du var väl typ den enda som var trevlig bland lundafolket förrutom den överberusade killen som ändå var sätt så het ;) haha !