SMS.se

onsdag 24 januari 2007

Reafynd :)

Fan! Fan fan fan!
Jag måste lära mig spara efterhand.
Det har hänt ett par gånger när jag suttit och skrivit labbrapporter, och det hände fan nu också!
Här satt jag och hade skrivit en hel del, kände mig ganska nöjd, skulle bara ändra en punkt till ett kommatecken innan jag skulle klicka på "PUBLISH". Tror ni inte internethelvetet fuckar up sig då?!

Ska försöka skriva ner det mesta igen dock. Men man tappar lusten liksom.

--------------------

Vem sa att det var försent att rea-fynda? : )
Igår köpte jag ett presentkort på 1000 kronor hos Pavement, för 600 kronor, så där sparade jag 400 spänn.
Och idag skulle jag då bege mig dit och se om jag kunde utnyttja detta presentkort. Och jovisst, hittade ett par skor och en tröja för 600 kronor, mindre än halva ordinarie priset. Så egentligen kan man säga att skorna + tröjan kostade mig 200 kronor. Eller? : )

--------------------

Holding you,
I held everything
For a moment,
Wasn't I a king?
But If I'd only known,
How the king would fall
Hey who's to say,
You know I might have changed it all
.
--------------------
.
Någon som kan förklara för mig vad en civilingenjör gör för någonting?
Jag har fortfarande inte fått ett vettigt och givande svar på den frågan.
"De löser problem" och "De gör lite allt möjligt" är de två vanligaste svaren.
Fatta vilken ångest att förklara vad man jobbar med om man är civilingenjör...
"Hej! Vad jobbar du med?"
"Jag är civilingenjör"
"Jaså? Vad gör man där?"
"Jag löser problem"
"Jaså? Intressant. Fredsmäklare eller liknande menar du?"
"Hmm...nej"
"Nehe. Bekämpar du fattigdom och svält i tredje världen?"
"Hmm...nej"
"Nehe...men du bekämpar orättvisor i samhället och så då?"
"Hmm..nej"
"Men vad fan gör du då?!"
"Jag löser problem"
.
Undrar om man kan säga att man är en civilingenjör om man är en superhjälte?
De sysslar ju med lite allt möjligt, och de löser problem. Eller? : )
.
--------------------
Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Josséfin sa...

Du är iaf redan min superhjälte förrutom på fyllan då vi nog har ombytta roller, hoho =P