SMS.se

onsdag 10 januari 2007

Någon borde ta och skriva en jävla vett och etikett-bok som beskriver hur man uppför sig i en normal MSN-konversation. Projektarbete möjligen?
Hur som helst. Vissa saker borde man vara tvungen att acceptera när man laddar hem skiten.
  • Skriv inte någonting när du ser att den andra personer redan skriver.
  • Om du har fått ett långt meddelande, och du ser att den andra personen fortfarande skriver, börja inte svara på det första meddelandet innan du har fått alla meddelanden.
  • Undvik att använda ironi/sarkasm, så länge det inte framgår tydligt vad din egentligen mening är.
  • Skriv, oftast i alla fall, hellre ett långt meddelanden, än 10 korta.
  • Om du skriver någonting långt; det går faktiskt att styckeuppdela på MSN också.
  • De vanliga skrivreglerna med interpunktion och stor bokstav gäller på MSN också.
  • Tänk efter före. Börja inte skriva långa meddelanden, för att sedan ta bort allting och lämna den andra personen tomhänt på information.
  • Var aktiv. Skriv inte med 10-minutersmellanrum. Om du bakar bullar/pluggar/whatever, informera dina kontakter genom att nämna det i ditt namn. Ringer det plötsligt, infomera dem du pratar med.
  • Missbruka inte "Inte vid datorn", "Upptagen" osv. Det leder bara till urvattning av dess betydelse. Tänk Peter och Vargen. Använd "visas som offline"-statusen isåfall.
  • Skicka inte länkar till Youtube-klipp och liknande, såtillvida du inte är 100% säker på att det kommer uppskattas av mottagaren.
  • Utöka ditt smiley-utval. Det finns många nya, inofficiella smileysar som funkar skitbra som komplement. Finns dock en hel del skitvarianter. Undvik dessa.

Har ni fler regler? Bra! Skriv dem som kommentarer, så ser jag om det är något att ha. Ni vet, min blogg, mina regler, jag bestämmer ; )

--------------------


Det tog tre dagar, fyra riktiga lektioner, varav tre75-minuterslektioner samt ett prov. Nu är jag trött på skiten. En liten ljusglimt dock; med största sannolikhet bär det iväg till Gran Canaria innan sportlovet : )

--------------------

Snackade lite med Gustaf på bussen igår.
Jag: Bra schema nästa termin?
Gustaf: Nej pisseschema. Inte en enda sovmorgon, och går till halv 3 alla dagar utom en.

Själv går man till 4 tre dagar, och har en sovmorgon.

--------------------

Astrofysiken avklarad i alla fall.. Kändes helt okej. Nu är det ett bra tag tills det kommer något viktigt prov igen. Det är ju alltid något : )

--------------------


Är det verkligen ingen som orkar bemöda sig att kommentera? Utöver en berusad påg vid namn Oden?

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

3 kommentarer:

Unknown sa...

moralkärring.. bäst du skriver ett jätteupprört inlägg om ungdomars alkoholkonsumtion till postis också...

lägg noga märke till att jag fullkommligt skiter i att anävanda stor bosktav i början av meningar..

Anonym sa...

Hej din jävla tomte.

Du verkar ha alldeles för mycket tid över nuförtiden? Skriva blogg.. det är t.o.m så inte jag ens kunnat förutspå det. Dags att ta tag i det, och varför inte fysiken samtidigt? Lite träning kanske?

Vi ju inte se dig som du var på Gran Canaria detta sportlovet!

Anonym sa...

men cerdic nu har du faktiskt fel! (lr nä okej det är DIN blogg, DINA regler, DU bestämmer..jag veeeet :P) MEN! interpunktion och stor bokstav på msn, du behöver ju inte överdriva..
och du kan lita på mej jag bor på rätt sida om hallandsåsen och jag är inte dansk :)