SMS.se

onsdag 28 februari 2007

Hur man kan tjäna lite pengar.

Jag har ett litet dilemma.
Jag behöver ganska mycket pengar tills i sommar, om jga ska ha råd med det jag vill ha råd med.
Då har jag funderat. "Hmm, hur ska jag tjäna ihop så mycket pengar? Jag har inte ens ett jobb ju"
Visst, tanken har slagit mig att sätta alla mina befintliga pengar på att Malmö vinner i Borås.
Men det känns inte jättesäkert (även om Malmö vinner)
Men då insåg jag; det går ju fan att göra lite reklam o mög på sin blogg, så kanske jag tjänar 300 kronor på ett år i alla fall.
Pengar är ju alltid pengar, som det bekant heter.

Hur ska då ni bära er åt för att bli som jag, och åstakomma samma sak?
Jo, om ni scrollar ner lite (till under "Länkar"), så hittar ni en länk till Affliator.
Där blir ni medlemmar, och sen kan ni välja mellan en sjutusans massa banners ni kan ha på era bloggar. Man kan även välja att ha lite mer diskreta länkar (såsom den Affliator-grejen jag har där nere).
Och vill man nu inte ha sin blogg förstörd av massa reklam, ja då kan man ju alltid vara en inaktiv medlem.

Jag uppmanar inte folk till att förstöra sina bloggar genom att gå och hora sönder sig med banners överallt.
Men man kan ju välja att endast göra reklam för saker saom man tror att folk faktiskt har nytta av, de vet bara inte om det än.
Ja ni förstår. Jag anser det vara okej att göra reklam för sms.se, då jag menar att den sidan fyller en funktion.
Däremot skulle jag inte kunna tänka mig att göra reklam för tobaksbolag och liknande.
Get the point?


Jag måste bara passa på och göra lite "smygreklam" för sms.se.
Man får 3 gratis sms per dag om man reggar dig där, och sen kan man göra massa grejs, mest anmäla sig till nyhetsbrev och liknande, för att få ytterliggare sms-krediter, som det så fint heter. Nu pallar man ju förmodligne inte det, fast det kan ändå vara väldigt bra att vara medlem på en sida där man skickar gratis sms. Man vet aldrig när pengarna på kontantkortet tar slut, och man verkligen måste skicka iväg det där viktiga smset...
(självklart är det meningen att ni ska bli medlemmar genom att klicka på bannern till höger ; ) )

--------------------

En sak börjar bli lite jobbig på MSN.
Det är de personer som visas som offline, men ändå är online.
Visst, som det är nu är det väl inget problem egentligen.
Men det blir fler och fler som har det så.
Just nu t.ex. pratar jag med inte mindre än tre stycken som har sin status som "offline". Och gud vet hur många fler på min lista som egentligen är där, men som bara inte vill skriva till mig.
Tänk er själva, hur skulle MSN-listan se ut, om alla hade offline-status?

Om man dessutom lägger ihop detta offline-beteende och folk som inte säger "hejdå" när de sticker, så har vi ännu ett I-landsproblem.

--------------------

Jag känner mig ganska stolt över mina loggböcker just nu faktiskt.
Nu har jag nästan lämnat in lika många som alla andra.

--------------------

Helt galet.
Nu har tre skoldagar gått, och jag är fortfarande inte skoltrött.

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

Inga kommentarer: