SMS.se

fredag 2 februari 2007

Pizzakris!

Förr i tiden, på den gamla goda tiden (ungefär ett halvår sedan), så fanns det inte mindre än 6 olika pizzerior i Staffanstorp.
En av dessa pizzerior stod över dem andra. Både gällande klass och (tyvärr) också pris. Men detta till trots, så var det, förmodligen, den mest populära pizzerian i Staffanstorp.
Men så en dag började ett rykte sprida sig. Den goda pizzerian blev uppköpt av en annan pizzeria i Staffanstorp (kalla den pizzeria 2), som ligger ungefär 100 meter därifrån. Lite skumt kan tycks. Pizzabagaren, tilllika ägare till pizzerian före uppköpet, sa inte ett ord. Inget "hejdå" eller liknande till trogna kunder. En dag var pizzerian bara uppköpt. Ett anant faktum som gör det hela lite underligt, är att pizzeria 2 även har kvar sin gamla pizzeria, vilket gör att de äger 2 pizzerior 100 meter ifrån varandra. Dessutom gör rykten gällande att pizzeria 2 även försökt köpa upp andra pizzerior i Staffanstorp. Skumt, eller vad?!

Hur som helst; pizzorna har sedan uppköpet stegvis blivit sämre, och nu är de inte alls bra längre faktiskt. Väldigt synd!

Nu måste jag hitta en ny favoritpizzeria i Staffanstorp. Pizzeria Modena, den gamla lunchklassikern från högstadietiden, ligger nära till hands.

--------------------

Nu är det helg!
Ikväll blir det biljard, och sedan förmodligen kulturen, med Kasper, Sanja och Joel.
Imorgon vet jag inte riktigt. Sugen på att göra någonting då också dock. Menmen, den tiden - den sorgen.

--------------------

Stod om psykot i tidningen idag också. Någon 20-årig tjej hade anmält honom för sexuellt ofredande.
Så fort jag orkar ska jag scanna in bägge notiserna!

--------------------

Jag är lite omogen, jag vet. Men det är jävligt kul att skicka ut massmail på fronter!

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

2 kommentarer:

Anonym sa...

palla spamma fronter :P
men alltid trevligt då inget annat händer.

Anonym sa...

Jag hör av mig angående ett efterfrågat nyp. Ring mig på 0733-443748 om personen i fråga fortfarande är intresserad.
Puuss och kram