SMS.se

söndag 4 mars 2007

Lite om helgen och Ralf Edström

Jag har någon slags sjukdom.
Alltid när jag varit ute och festat kvällen innan, vaknar jag runt 8-9 på morgonen. Alltid.
Och det är inte så att jag vaknar, känner mig lite trött, och somnar om. Utan jag vaknar verkligen riktigt jävla pigg. Så att somna om är det inte tal om.
Det börjar bli lite smått irriterande faktiskt.
För samma ögonblick som jag slår upp ögonen och ser att det verkligen är tidigt på morgonen, så vet jag att jag kommer vara sjukt trött hela dagen.
Men jag brukar kunna lösa det genom att lyssna på musik, och ligga och vila i ett par timmar, så att jag inte går upp förräns tio ändå.

Men i lördags morse så tänkte Ipod-guden "Nej jag vet! Vi laddar ur den stackars, trötta, ångestfyllda killens ipod. Så att han måste gå upp. Mohahahah...".
Jag gillar inte Ipod-guden.
Den är väldigt taskig.

Detta ledde till att jag var väldigt trött under hela lördagen. Någon utgång var det verkligen inte tal om. Istället satt jag och spöade Holle och Andy Fifa 07.
Fifa 07 skiljer sig fakitskt ifrån de andra spelen i Fifa-serien. Det påminner mycket mer om PES-spelen. Fast ingenting slår PES.

En annan sak som trötthet ofta leder till, förutom missade utgångar, är ångest.
Undrar om det är som man inte tänker klart, för att man är för trött, eller att det är som att man faktistk tänker klart, för att man är för trött för att upprätthålla alla "spärrar".
Tål att funderas på.
Jag lutar dock att det beror på alternativ nummer två.
Inte sagt att tankarna är bättre för det. Det finns trots allt, hos mig i alla fall, en rimlig anledning till de flesta spärrarna i mitt tänkande.

Hur som helst blir man som en helt ny person när man får sova lite längre.
"Bättre flyga högt och krascha, än att inte flyga alls"

--------------------

Ralf Edström är min idol.
Eller inte.
Han är helt sjuk i huvudet.
Vi kan låta han symbolisera det innebrinnande hat som en del människor har mot Zlatan.
Här kan vi läsa hans tankar angående Zlatans flytt till Juve ifrån Ajax.
Här kan vi läsa hans tankar angående Zlatans "ja" till landslaget.
(fan, skiten fuckade sig, finns ett par roliga artiklar till. Bl.a. när han uttalar sig som Zlatans flytta till Inter, och när han fördömer Zlatans "attack" mot Kristina Kappelin utan att veta vad som har hänt. Aja, det kommer länkar så småningom)




Ett annat fullkomligt outstanding uttalande, är när Raffe rasar mot Joseph Elanga, för att han har kört utan körkort.
Några månader efter den artikeln blir Raffe tagen för rattfylla. Och det var inte första gången heller... och jag tvivlar väldigt starkt på att man har en sådan otur att de två enda gångerna man kört bil med alkohol i blodet blir man tagen av polisen.





Annars är det jävligt kul att läsa grejer om Zlatan lite här och där.
"Han kan absolut inte vara en världsstjärna, han presterade inte någonting i VM" har man sett och läst en hel del. kanske inte just de orden, men med den meningen.
Det är ju jävligt komiskt, för i samma ögonblick man säger den meningen, så måste man ju mena att ingen i Brasiliens landslag är en världsstjärna, eftersom de inte heller presterade någonting i VM, right?
Däremot är det jävligt sällan man läser någon kritik mot Henkes VM. Han var inte så jävla bra han heller.
Och att "experter" ens lägger ner tid på att fundera huruvida Zlatan platsar i ett svenskt landslag eller inte...det orkar jag fan inte ens kommentera egentligen.


--------------------


Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

Inga kommentarer: