SMS.se

måndag 5 mars 2007

"Ledig dag" (på dåligt humör)

Jag var på skitgott humör när jag vaknade idag.
Verkligen jätteglad.
Vaknade på helt rätt sida.

Synd då bara att hela jävla dagen gick åt helvete.

Var som sagt på jättebra humör i morse, trots att jag visste att jag skulle vara tvungen att dra till skolan på en ledig dag. "Aja, det går säkert ganska snabbt, så kan jag strosa runt i stan efteråt och leta inspiration till maskeraden" tänkte jag.
Men ack så fel jag hade skulle det visa sig.

Till att börja med är hela vårt projektarbete sjukt.
I alla böcker vi har, står det på ett ungefär vad vi ska göra. Vissa saker nämns i detalt, andra utelämnas helt.
Och den enda läraren på hela skolan som undervisar i mikrobiologi är vår handledare, och allt han säger är ungefär "Ni gör som ni vill, bara ni motiverar varför ni gör som ni gör".
Lysande.
Skitbra.
Strålande.

Hur som helst, det vi skulle göra idag tyckte vi dock inte skulle vara några problem, där stod det ganska bra beskrivet i böckerna, och vi har gjort ungefär samma sak på en laboration, då tog det ca 30 minuter.

Problemen började sedan när det visade sig att vår handledare inte hade satt fram alla grejer vi hade bett om att få.
Bl.a. hade vi endast fått en e-kolv (en sorts bägare), vilket skulle innebära att vi hade varit tvungna att göra om en 40-minuters-process tre-fyra gånger. Det är ju inte så svårt att räkna ut att det skulle ta en sjuhelvetes tid.
Då tänkte vi att vi kunde gå ner en våning, och be kemilärarna om ett par e-kolvar.
Men först tar det ett par minuter innan de öppnar, trots att det är en jävla glasdörr, och jag vet att de såg mig direkt. Sedan vägrar de helt sonika att ge mig någon jävla e-kolv. Jag förstår inte ritkigt varför, men någonstnas mellan alla "nej" från de jävla kemilärarna tror jag att jag hörde någonting i stil med att "vi var på fel våning". Jävla s*y*or!
Nu löste detta dock sig genom att vi hittade ett par andra lärare i byggnaden som var villiga att "låna ut" (vi var för fan i skolans jävla labb!) ett par e-kolvar till oss.
Eftersom även det destillerade vattnet tog slut, så var vi tvungna att gå tillbaka och fråga även om detta.

Väl tillbaka i labbet upptäcker vi att vi inte heller har fått några korkar som vi hade bett om. Inte heller lite bomull och aluminumfolie, som kunde ha varit ett alternativ. Då vi beger oss tillbaka till de trevliga lärarna för att fråga om vi även kunde låna ett par korkar, så finns inte de kvar. Kvar finns endast de hemska jävla kemilärarna, som det inte är lönt att fråga.
Så då får vi helt enkelt bege oss till Hemköp och köpa bomull och aluminumfolie för egna pengar.
Lysande.
Skitbra.
Strålande.

När vi sedan ska värma lösningen i en slags tryckkokare (en autoklav för att vara exakt), så funkar inte den jävla tryckmätaren, varpå vi tror att vi har gjort fel, stänger av den och kontrollerar att allting är rätt ett par gånger.
Till slut går jag fram och slår till den jävla tryckmätaren, och se på fan, tror ni inte skiten börjar funka nu?!

När vi sedan ska hälla upp den jävla lösningen på plattor, så har vi haft för mycket vätska i dem tydligen (en direkt följd av brist på e-kolvar), vilket leder till att skiten kallnar och stelnar innan vi är färdiga.
Så istället för ca 20-25 plattor, så hann vi med att göra 13. Varav de flesta förmodligen kommer visa sig vara rent åt helvete. Så med största sannolikhet var den här dagen totalt bortkastad.

Och en sak till; tror ni inte att pappret tog slut på slutet?!

Till råga på allt hade det börjat regna när jag skulle hem. Jadå! Det är min dag idag! Not.

Jag hatar redan mitt projektarbete.

--------------------

Jag är riktigt grinig nu.
Ska gå och äta lite choklad eller någonting så jag blir pigg och glad igen.
Och sen vill jag se en bra film med Tilina ikväll.
Sen vill jag sova bort mitt liv ungefär.

--------------------

Oavsett om man är en emotionell dyslektiker, känslomässigt efterbliven eller liknande, lite jävla respekt skulle man väl kunna visa andra personer? Eller?

--------------------

Citat Aza; "men det är nu du ska vara KARL".

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, vilken dag!!!