SMS.se

söndag 29 april 2007

Jag brukar tycka det är riktigt tråkigt att berätta om vad som hänt i helgen.
Men vissa helger stämmer allt. Man hittar det där flytet, allt går så bra som man vågat hoppas på.
I fredags jobbade jag oavbrutet med projektarbetet från 07 till 23.30 typ. Riktigt galet egentligen. Nu blir det ju som det blir när man jobbar 16 timmar i sträck, vissa saker kom man ju på nästa dag. Fast skitsamma. Nu är det inlämnat, och man kan inte göra någonting åt det. Och det är riktigt skönt.

Sen på lördagen var det min kusins konfirmation, och sedan spelade Malmö. Sista 40 minuterna stod jag bara och log och skrattade. Det var ett tag sedan man såg en sådan total utklassning av ett "topplag".
Men nej, jag tänker inte börja prata om guld redan. Men jag sa innan matchen att de behövde ta 7 poäng på de kommande 3 matcherna, och det står jag fast vid. Då blir det guld.
Nu kan det visserligen bli guld i vilket fall som helst, eftersom det inte finns något annat lag i allsvenskan i år som är riktigt bra. Men minst 4 poäng mot HIF-lagen, då blir det guld.

--------------------

Som sagt; vissa helger gör man allting rätt. Nästan i alla fall.

--------------------

http://www.svenskafans.com/fotboll/hbk/artikel.asp?id=25756
Gammal artikel, men dock.
Artikeln är skriven med största allvar. Fast det är helt omöjligt att läsa den utan att dra lite på smilbanden åt författarens syn på saker och ting.
Och ja, Håkan Mild är en hora ; )

--------------------

Jag vet inte var jag läste det. Och jag kommer inte ihåg exakt hur det gick. Fast det var jävligt vettigt skrivet.
"Jag längtar efter den dagen då alla religioner accepterar att religioner endast är en tro, och ingen fakta".
Som sagt, jag kommer inte ihåg exakt hur det gick. Det var säkert bättre formulerat i verkligheten. Fast vettigt, det är det.

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, man kännde sig riktigt stolt över "di himmelsblå pågarna" igår!

Sen fotbollshat, måste medge att det var rätt skönt att sparka på de liggande AIK:arna igår, och nej, det är inte alls omoget, bara härligt skadeglatt ! ;)