SMS.se

lördag 21 april 2007

Jag tänkte skriva något djupt. Och inte vara så jävla ytlig. (När jag skriver "ytlig" menar jag inte ytlig rent utseendemässigt, utan att jag bara skriver ner de tankar som sitter längst ut i hjärnan. Inte de som kräver lite mer ansträngning för att rota fram, de som även brukar vara de som är någorlunda intressanta i alla fall) Men det gick inte så bra.
Jag blir för djup, och virar in mig i alla möjliga tankebanor, tills jag inser att alla tankebanor är lika dumma. Så jag kommer bara sammanfatta det riktigt kort;

Alla har akilleshälar (till och med självaste Akilles hade en sådan). Och alla har vi betet oss som idioter någon gång. Sen var jag nära att skriva "och alla har vi någon situation där vi skulle ha agerat annorlunda om vi fick chansen en gång till". Men så fan heller att det är så. Hade jag fått leva om hela mitt liv skulle det inte varit en enda sak jag hade velat förändra. (För övrigt är jag av den tron att vi ändå inte hade kunnat agera på något annat sätt än vad vi gjort, enligt min och Odens gudsteori. Märk dock väl att detta inte accepteras som någon ursäkt för någon handling. Alla får ta ansvar för sina handlingar, det är en del av det hela. Jag tror bara att alla alltid handlar efter vad de tror är bäst, och den tron baseras på våra tidigare erfarenheter, och alltså hade vi agerat exakt likadant om exakt samma situation hade uppstått igen, förutsatt att vi har exakt samma kunskap)

--------------------

Blir det vinst imorgon blir det ett säkert guld. Ett guld som säkras ungefär två umgångar från slutet. Blir det poäng så har Trelleborg ändå den sämsta sviten någonsin i allsvenskan. Och annars så kan man försöka glädjas åt att HeIF ligger längst ner av Skånelagen.
Men det blir vinst.
3 - 0. (0 - 3 om man ska vara petig)
Junior och Johansson gånger 2.

--------------------

Det är nästan sjukt vad mycket fotboll man kan se på tv på helgerna.
Idag klockan 4 hade jag inte mindre än FEM matcher att välja mellan. Sedan var det United. Sen var det Milan om någon orkar bry sig. Och just i detta nu pågår Real - Valencia. Tidigare idag kunde man även beskåda Londonderbyt mellan Tottenham och Arsenal.

--------------------

Nu har snart ytterliggare en helg gått. Snart tar jag verkligen studenten. Ganska sjukt egentligen. Var tog de där tre åren på gymnasiet vägen liksom? Jag gick för fan nyss på Central.
Men helt seriöst vet jag att allting bara är en jättestor konspiration. Kom inte och tro att ni kan lura i mig att det har gått två månader sen sportlovet. Det vet jag att det inte har gjort. Och absolut inte snart FEM månader sedan nyår. Ska ni nu göra någon jättekonspiration så får ni fan göra det lite mer trovärdigt än så här.

--------------------

En förlust för HeIF är en seger för Malmö.
Ja, jag hoppas verkligen Elfsborg vinner på Olympia. Verkligen.

--------------------

Trelleborg i all ära, men något riktigt hat är svårt att bygga upp. Ett förakt och lite avsmak kan jag mäkta med, men det är trots allt inte Helsingborg. Trelleborg har accepterat sin plats som ett hyfsat skånskt lag (varken mer eller mindre) på ett helt annat sätt än deras jämlikar i norr.

--------------------

Jävlar vilken hycklare jag är. Hur många spontana saker tror ni jag har gjort sedan förra inlägget?
Jag gick ifrån Kungsgatan till Värnhem. Det är typ det mest spontana jag gjort denna helg.

--------------------

Denna helgen cyklar Rikard Westerberg och några andra spykister från Lunds Domkyrka till Göteborgs dito. Bara så att ni vet liksom. De beräknas komma fram imorgon, söndag, någon närmare tidpunkt vet jag inte.

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

jag älskar dig logik cerdic! gudsteori ftw! :D:D