SMS.se

onsdag 15 augusti 2007

Kom på mig själv innan ikväll med att sitta och kolla igenom artistlistorna för Malmöfestivalen. Men mitt i alltihopa kom jag på att vafan, vad kan jag om musik? Jag vill vara sån som lyssnar på okända band, en sån som går på konserter i små, intima källarutrymmen, en sån som kan flasha med lite okända band när någon frågar vad man lyssnar på...ja, ni fattar vinken. kan jag förstå poängen med att sitta och kolla igenom alla artistlistor fram och tillbaka hur länge som helst, och se om det är någon liten pärla som uppträder någonstans. Men jag är inte en sån, alla namn jag kände igen uppträdde på stora scenen typ. Jag måste fan skärpa mig på den punkten :)

Men kära, lilla Tilina gör sitt bästa för att jag ska bättra mig. På onsdag ska jag se Tegan and Sara. Jag ska inte leka hycklare och påstå att jag lyssnar på dem, knappt hört någonting av dem alls (men det jag har hört har faktiskt låtit helt okej...). Men jag kan i alla fall namnet. Ett väldigt litet steg för människan, men ett lite större steg för Cerdic.

"Redan" imorgon tänker jag dock förlora min Malmöfestivalen2007oskuld. Timbuktu vill man ju inte missa, det är bara dumt.

--------------------

Igårnatt hade jag ännu en av dessa jävla übermyggor på rummet när jag skulle sova. Eller jag hade egentligen två, men en av dem var bara en vanlig, dum myggjävel. Men den andra...den höll mig fan uppe i 20 minuter. Och mitt rum är ju inget jävla slott precis...
Hur som helst så tror jag att jag fick den till slut. Men den typ flög in bakom min jävla bokhylla (av någon anledning står de flesta av mina böcker typ 1 cm från väggen), men genom att skjuta in alla böcker längst in så är jag ganska övertygad om att han dog. Jag hörde i alla fall inget mer surrande, och jag hade inga myggbett när jag vaknade.
Men ja, det är fan en hemsk jävla utveckling. Vi måste döda alla myggor! Tänk annars om typ 100 år...växthuseffekten my ass, det är monster-über-myggorna som kommer ta kål på mänskligheten om vi inte gör någonting snabbt...

Men jag kan stolt säga att jag drar mitt strå till stacken i alla fall. Varje kväll dödar jag fan fler myggor än vad Lindsay Lohan dricker drinkar...

--------------------

Jag är hemskt ledsen för min extremt dåliga liknelse ovan, men jag ville så gärna ha en fin övergång till tösen Lohan. För även om hon förmodligen inte ser jävla bra ut oretuscherad och osminkad och hela faderullan, så ser hon likförbannat jävligt bra ut på alla bilder jag ser.
Och visst, nu sitter kanske någon och blir sur över mitt resonemang, och typ bara "jomen då kan ju alla se jättebra ut, t.o.m. jag" (OBS! Märk väl att "jag" i föregående mening inte syftar på mig, utan på den fiktiva personen som tänker tanken (JÄVLAR vilken mening)), men isåfall; retuschera en jävla massa bilder, sminka dig som fan, klä dig i jävligt dyra (men snygga) kläder, visa mig en jävla massa bilder, så ska jag nog falla för dig också :)
(Jag vet också att ingen blir upprörd, förmodligen bryr sig ingen om vad jag tycker om Lindsay Lohan, men bara om i fall att någon möjligen reflekterar över tanken liksom...)

Så vem/vilka fan som helst som i framtiden får äran att vara min flickvän; raggar Lindsay på mig så har jag ett frikort.

--------------------

Ovanstående stycke är nog fan ett av dem mest parantes-fyllda styckena jag skrivit.

--------------------

Jo, jag stör mig också lite på att jag t.ex. skriver "ovanstående stycke" istället för "förra delen" eller "förra stycket". Menmen, jag kan ju inte gå tillbaka och ändra saker som jag faktiskt har skrivit, åtminstone inte för en sån här sak.

--------------------

Vinst mot AIK, och jag kommer faktiskt tro på guld igen. Oavgjort mot AIK och jag kommer intala (ljuga för) mig själv att chansen faktiskt finns. Förlust mot AIK existerar inte i min värld.

--------------------

Onsdag.

--------------------
Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

3 kommentarer:

, sa...

Utifrån ditt inlägg så kan man förstå hur mycket som sker i ditt liv just nu.

Anonym sa...

hahaha, Käften! (angående mina tårtor alltså. =p)

Cerdic sa...

, ; Utifrån din kommentar så kan man förstå hur avundsjuk du är ;)

tilina; Inte förrän jag har fått en lika fin tårta ;D