SMS.se

tisdag 14 augusti 2007

Jag har nog sett LITE för många filmer de senaste 4 dagarna för att det ska räknas som nyttigt. Lördagen slog jag fan personligt rekord i filmtittande. Inte mindre än 5 stycken hann jag med.
De senaste 4 dagarna har jag sett följande filmer (ej någon inbördes ordning, fan svårt nog att hålla reda på vilka jag sett)

Fight Club, Disturbia, Saw 2, (någon Beck-film på dansk tv, som inte alls var bra) ,Rocky Balboa ,Turtles-filmen, Hostel, (någon amerikansk komedi som jag inte kommer ihåg namnet på), V for Vendetta, Munich, Sandor/slash/Ida.

Disturbia borde man inte sett själv. Inte för att den var läskig, utan för att den filmen är nog typ jättebra att se med någon tös. Så alla ni pågar (ja, alla 2 :)) som läser här; slösa inte bort Disturbias potential genom att se den själv. Sådär, det var dagens tips från mig :)
Annars var filmen dock helt okej. Liksom V for Vendetta. Resten kan man både ha och mista. Eller alltså Fight Club är ju Fight Club, men det var ju inte första gången jag såg den, utan mer i brist på annat. Sandor/slash/Ida är också ganska okej faktiskt, men den har jag också sett innan. Munich var en besvikelse. Men jag skyller nog det på MSN, blev en lite uppstyckad film. Saw 2 och Hostel var ju inget mer än en jävla massa köttande och grejs, och det är väl inte riktigt min favoritgenre, men vafan, vissa filmer ser man likförbannat liksom.
Nämnas bör att jag egentligen inte brukar kolla på så mycket film. Mest med Tilina :) Men nu har jag bara sett den amerikanska komedin som jag inte kommer ihåg namnet på med Tilina. Resten har jag sett på min (egentligen Stoffes) dator, förutom Beck-filmen och Sandor/slash/Ida, som båda gick på tv.

Börjar nästan tröttna lite på filmtittandet nu. Men jag har fan både Aviator och Borat (nej, jag har fortfarande inte sett den) kvar, så jag får väl "stå ut" med dem också.

Nu kan man ju fråga sig vad själva poängen med denna utläggningen var. Och jo, jag hade faktiskt hela 2 anledningar;
1) Jag ville belysa hur lite jag gör om dagarna nu, och vad jag har mycket tid över nu.
2) Jag ville fylla ut lite plats.

--------------------

Usch. Jag måste ta tag i mig sälv på riktigt nu. Har faktistk kommit igång med armhävningar och sit-ups och annat grejs de sista dagarna nu. Så jag hinner nog bli krampig lagom till vintern, så jag kan dölja det under 300 lager kläder.

--------------------

Hade jag åkt från Växjö till Sturup, så hade jag nog stannat till vid McDonalds eller Statoil i Staffanstorp :)

--------------------



Imorgon ska jag döma igen. Hinner jag döma en 4-5 gånger innan det tar slut så blir det ändå lite drygt 2000 spänn jag får i slutet av September. Det beklagar man sig inte över.

--------------------

Jag njöt varenda sekund Elfsborg blev utspelade. Låt inte det jävla "protestbrevet", som de skickade ut öppet efter guldet 04, hamna i glömskan. När deras ordförande skickade ett öppet brev till Halmstads (för övrigt ännu gnälligare) om hur domaren avgjorde allsvenskan 2004.
Usch nej, jag njöt hela jävla matchen ikväll.

--------------------

Häromnatten så hade jag värsta jävla übersmarta myggan på mitt rum. Först försvann den bara när jag skulle döda den (den verkligen försvann, flög in bakom gardinen, och sen var den borta...) och sen hittade jag inte den på 20 minuter. Inget ljud hördes heller. Bra så, tänkte jag, och trodde att den typ flugit ut eller någonting. Sen direkt när jag släcker lampan så hör jag hur den börjar surra, varpå jag tänder lampan. Inte heller nu ser jag någonting till att börja med, men efter att ha kollat lite, så ser jag att den sitter mellan bokhyllan och väggen, i ett mörkt utrymme. Men jag dödade den jäveln till slut. Men ändå liksom..hur smart var inte den myggan?

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt underhållande mygghistoria. Cerdic och myggornas krig.