SMS.se

torsdag 9 augusti 2007

Från och med den 28 augusti har jag ett jobb. Inte ett "riktigt" jobb i och för sig, men jag ska dela ut punkt.se vid Lund Central från 9-1.

Kan inte bestämma mig för om det är en bra eller dålig tid. Det är egentligen en ganska dålig tid, eftersom det blir svårt att ha ett riktigt jobb nu (om jag inte har brutalt flyt och hittar något jobb som jag kan börja vid tvåtiden på...). Men å andra sidan är det inte säkert att jag hittar något riktigt jobb ändå, och då kan det vara ganska skönt att inte behöva börja klockan 6. Och i värsta fall kan man kanske byta tid...

--------------------

Fan också. Fan.Fan.Fan!

Jag vill inte. Men jag måste erkänna det; Justins senaste album är bra.

--------------------



Det är ju själva fan vad det ska vara svårt att hitta något riktigt jävla jobb på internet. Dels känns varenda jävla personligt brev man skriver som en jävla kontaktannons; "Hej! Jag är en social och utåtriktad kille. Jag gillar skogspromenader och mysiga hemmakvällar. Snälla anställ mig!"

Och som om det inte skulle vara nog med att leta igenom arbetsförmedlingens hemsida, så envisas massvis med fubbickar runt om i Skåne att bara lägga ut sina jobbannonser på Eniro, assistanceplus eller någon annan halv-obskyr jävla låtsas-arbetsförmedling. Alltså för helvete! Vem fan orkar leta igenom 384 olika hemsidor?! Dessutom är 80% av jobben samma på alla, vilket gör det ännu drygare. Det är fan bara de allra desperataste idioterna som hittar de där små "fynden". Varför gör man så som arbetsgivare? Vill man inte ha "de bästa" eller?

Skärpning!

--------------------

Kan inte bara den jävla styckesindelningen på detta möget fungera som det ska?
Klickar man på enter två gånger, så ska det hoppa ner två steg. Inte ett. Inte tre. Två!

--------------------

Om ungefär 2 och en halv månad har jag fått min första lön. kan jag börja leva igen. Dessförrinnan ska jag, förutom att försöka med konststycket att festa då och då utan pengar i två och en halv månad, även dra till Milano med mamma. Hur fan det ska gå ihop har jag ingen aning om. Jag får visserligen lite pengar för dömandet innan jag åker...men ändå. Något förslag?

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Såg att du ska jobba med att dela ut punkt se. Hur mkt tjänar man i timmen på det?