SMS.se

fredag 1 juni 2007

Alltså ibland undrar man om världen verkligen är på riktigt. Om det verkligen kan vara så absurt som det är...
Ta vårt projektarbete som exempel. Jag vet inte hur många timmar vi har lagt ner på det... och ja, jag vet att det är kvalité, och inte kvantité som räknas. Men när jag lägger ner tid på någonting, då blir det bra (jajo, jag är ganska självsäker. Men det är så...)
Hur som helst; vi har alltså ett arbete, som vi är riktigt nöjda med. Vi kan inte komma på en enda sak vi hade kunnat förbättra. Jag kan fortfarande inte komma på någonting som vi hade kunnat göra annorlunda faktiskt, inte om man ska vara någorlunda realistisk i alla fall. Men vad tror ni vi får i betyg? Inte något jävla MVG, som jag för en gångs skull faktiskt förtjänar, utan VG. Kul. Rättvist.
Men okej, jag kan faktiskt nöja mig med det. Men då vill jag fan dels ha klart exakt var någonstans vi hade kunnat göra någonting annorlunda (vi ska fortfarande vara någorlunda realistiska, det finns skola utanför PA, och det finns dessutom ett liv utanför skolan...) Och dessutom ska fan inte alla andra göra mindre än oss och ändå få MVG, bara för att de har haft en annan handledare. Det är fan riktigt jävla stört.
Men det som stör mig mest av allting är nog att alla
lärare vet om att det är så, ändå gör de ingenting åt det. Det är ju helt jävla stört!

Vi kan ta ett annat exempel på när jag verkligen undrar om världen är på riktigt... min retoriklärare.
Retorik är som bekant ett ämne som går ut på att man ska tala ungefär. Lite förenklat, men det är själva huvudidén. Så när vi ska få reda på betygen, så säger min lärare att jag nu får MVG, men om hon hade bedömt det skriftliga, så hade jag förmodligen inte fått det... och här kommer själva twisten; vi har inte gjort EN ENDA JÄVLA skriftlig sak på hela jävla kursen. Med andra ord så utgår hon alltså bara ifrån att jag inte är så jättebra på skriftliga saker. Bra grundinställning för en lärare! Verkligen!

--------------------


Jag festade för fan med Gunnar Grens barnbarn igår! Hon lånade min telefon! Hahaha!



--------------------



Vattenkriget mot Katte var dagens höjdpunkt faktiskt.

Cred till oss! haha



--------------------





Nu har mitt projektarbete visserligen visat, en gång för alla, att världen inte är rättvis. Men om det hade funnits någon rättvisa imorgon så hade Zlatan eller Rosenberg avgjort matchen.



--------------------


Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med projektet! Vi har nog stött på samma problem fast i olika miljöer. Och, jepp, jag blev kuggad. :)

Heja Sverige!
puss

Anonym sa...

tjaa:D haha roligt att du skrivit om mig med:P..
har du msn eller? dom tog vi ju aldrig!!:P:)