SMS.se

tisdag 5 juni 2007

Fan vad hela jävla västvärldens perspektiv på saker och ting är sjuka. Visst, jag kan förstå att tidningarna skriver om saker som är nära oss i större utsträckning än saker i Asien och Afrika, men lite jävla perspektiv åp saker och ting måste man ha.

I gårdagens sportbladet stod det typ 8 sidor om "skandalen på Parken". Så långt är det egentligen inte så mycket att fundera över. Det var en ganska sjuk grej, och man kan förstå att det skrivs lite om det. Det sjuka kommer dock när man bläddrat ett par sidor. Under en helsida som handlar om att domaren tänkte på Anders Frisk (av alla möjliga jävlar...) så står det en liten, liten notis. Denna lilla, lilla notis berättar att under en kvalmatch till Afrikanska Mästerskapen (i fotboll) krossades 12 människor till döds, och 46 skadades.
Vi sammanfattar det hela alltså; det skrivs 8 sidor (plus en jävla massa sidor i söndags också) om att en åskådare sprang in på planen och måttade ett slag mot domaren. Det skrivs typ 30 (!) ord om att 12 människor dog och 46 andra skadades under en landskamp samma dag.... någonting är sjukt fel med vårt perspektiv på saker och ting....

Nu pallar jag egentligen inte skriva massa skit om sånt här, eftersom det isåfall skulle finnas oändligt många saker att klaga på. Svagt, jag vet - men så är det. Fast detta tyckte jag var helt sinnessjukt absurt, så kände mig tvungen att nämna det...

--------------------

Jag kan inte riktigt fatta det. Jag har ingen mer skola. Inga fler prov. Inga fler lektioner med meningslös kunskap. Nu är det SLUT! Men som sagt, jag kan inte riktigt smälta det. Tar nog ett par dagar till i alla fall.

--------------------

Var på Vipans bal igår, med Tilina som baldate. Det var riktigt, riktigt kul faktiskt. Hade det inte varit för att jag har min egen bal ikväll, så hade jag lätt stannat hela natten. Menmen, det får bli kareoke i natt istället.

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

Det sjuka med det hela är att tidningarnas syn på världen enligt journalistiken SKA vara absurd. Det finns tabeller på t.ex hur många liv i Afrika som ska gå åt för att komma upp i samma "nyhetsvärde" som en kändis som gör bort sig.

fan vad vi röjde på balen! :D haha.

Ses!
puss