SMS.se

tisdag 22 maj 2007

Jag kommer ihåg någon gång i ettan på gymnasiet. Alla NV-ettor, kanske alla andra också, blev ivägskickade till aulan, och lyssnade på någon jävla nisse (han hette inte "Nisse" alltså, utan han var en jävla nisse) som stod och pratade om studieteknik.
Han pratade om hur och vad man skulle fokusera sig på när man läste inför prov, för att få maximal utdelning av sitt läsande, och lite annat sånt grejs. Fyfan vad bortkastad tid det var att lyssna på honom!
Hur många gånger under sin skolgång har man inte fått höra hur viktigt det är med studieteknik?
"Nu när ni ska börja på högstadiet är det viktigt att ni har en bra studieteknik, så att ni orkar med allt..."
"Nu när ni ska börja i åttan så är det viktigt att ni har en bra studieteknik, så att ni får bra betyg..."
"Nu på gymnasiet räcker det inte med att bara plugga dagen innan provet, då kommer det inte gå så bra för er..."
Nu har jag 4 eller 5 prov kvar på gymnasiet (beroende på hur mikrobiologin gick idag). De prov jag inte har börjat plugga på dagen innan (max 2 dagar innan) kan jag nog räkna på min högerhand faktiskt....

--------------------

Haha, jag vet inte hur många gånger man har sagt "efter nästa lov...då jävlar...då ska jag ta tag i skolan, börja studa som fan...". Det har aldrig blivit så. Här sitter jag nu. 2 veckor kvar. Klockan är 9 på kvällen. Jag har inte börjat plugga ordentligt på danskan än. Prov imorgon. Vad gör jag? Jo, jag skriver här, och snart ska jag iväg och se på TV.

"På universitetet...då jävlar...då ska jag ta tag i skolan, börja studa som fan..."

--------------------

Jo, det verkade vara jävligt kul i Prag. Men vafan, man kan inte vara med om allt : )

--------------------

BP - HeIF 1-1. Bra Henke! Bra Helsingborg!

--------------------

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Anonym sa...

Studieteknik, vad är det? ;D